استفاده از دوشاخه‌هاي هوشمند

۹۵ بازديد


براي چراغ‌هاي روميزي، چراغ‌هاي كف و ساير چراغ‌هايي كه حتماً به پريز نياز دارند مي‌توانيد از دوشاخه‌هاي مجهز به واي‌فاي استفاده نماييد. كافي است كه دوشاخه را به پريز وصل نموده و آن را با استفاده از واي‌فاي از راه دور كنترل نماييد. اين ابزارها به واي‌فاي نياز ندارند.
اين كليدها قابليت ديگري هم دارند كه علاوه بر كنترل نور مي‌تواند، ساير دستگاه‌هايي كه به آن متصل هستيد مانند تلويزيون يا بخاري را نيز كنترل نمايد. وقتي شما اين امكان را داريد كه نور خانه را به ‌وسيله ريموت كنترل نماييد، تقريباً هركارديگري نيز مي تواند امكان‌پذير باشد.

ايده هاب ِخانه هوشمند كه مي‌تواند به‌عنوان پلي براي اتصال تجهيزات به يكديگر كمك كند تا حدي مشكلات را بر طرف نموده است و به عبارتي نيازي نيست كه حتما بدانيد كدام دستگاه، از چه پروتكلي جهت اجراي دستورالعمل ها استفاده مي‌نمايد، زيرا كه اين كار خود به خود بوسيله هاب صورت مي پذيرد. برخي از پروتكل‌هاي رايجي كه در حال حاضر در تجهيزات خانه‌هاي هوشمند استفاده مي‌شوند عبارتند از  Zigbee ،Z- Wave ،Bluetooth LE  يا  Wi-Fi، اما نياز به وجود يك پروتكل واحد نيز به‌شدت احساس ميگردد.

در صورتي كه با شبكه‌هاي كامپيوتري سر و كار داشته باشيد، حتما نام ابزارهايي مانند هابِ خانه هوشمند، سوئيچ يا روتر را شنيده‌ايد. شايد اين ابزارها، در ظاهر بسيار شبيه به هم باشند، اما مكانيزم كاربرد هر يك متفاوت مي باشد. در ادامه به بررسي تفاوت‌هاي اين سه ابزار مرتبط با شبكه خواهيم پرداخت.

هاب، يكي از تجهيزات متداول در شبكه‌هاي كامپيوتري و ارزان ترين روش اتصال دو يا چندين كامپيوتر به يكديگر مي باشد. هابِ خانه هوشمند در اولين لايه مدل مرجع OSI فعاليت مي‌نمايد. اين ديوايس فريم‌هاي داده را نمي‌خواند (كاري كه سوئيچ يا روتر انجام مي‌دهد) و صرفاً اين اطمينان را ايجاد مي‌نمايد كه فريم‌هاي داده بر روي هر يك از پورت‌ها، تكرار خواهد شد.

خانه هوشمند-نمايندگي خانه هوشمند-سيستم هوشمند-درخواست نمايندگي خانه هوشمند-هوشمندسازي ساختمان- خانه ي هوشمند- اپارتمان هوشمند-پذيرش و اخذ نمايندگي خانه هوشمند-اخذ نمايندگي خانه هوشمندكليد لمسي هوشمند

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.