پريز هوشمند چيست و چه كارايي هايي دارد؟

۱۱۸ بازديد

دنيا كه عوض مي‌شود، همه‌چيز را يكجا با خود عوض مي‌كند. درست مثل سيل كه مي‌آيد و زندگي را نابود مي‌كند، ديجيتالي شدن باعث شده ديگر نه ما آن آدم‌هاي سابق باشيم و نه طرز زندگي‌ كردنمان مشابه قديم‌ترها باشد. حالا هر جا كه مي‌روي صحبت از چيزهاي هوشمند است. موبايل هوشمند، تلويزيون هوشمند، كارت هوشمند، خودروي هوشمند را همه شنيده‌ايم و در مورد راست يا دروغشان تا حدودي اطلاعات به دست آورده‌ايم. حالا اما بحث از خانه‌هاي هوشمند به ميان آمده است. چنين خانه‌اي مي‌تواند با در اختيار داشتن تعدادي وسيله‌ي جديد و ديجيتالي، زندگي را براي صاحبش ساده‌تر كند. مي‌خواهيد بدانيد دقيقا چطور اين كار را انجام مي‌شود؟

 

با استفاده از پريز هوشمند خانه هوشمند رشت مي‌توانيد از راه دور وسايل خانگي‌تان را روشن يا خاموش كنيد. اين قطعه درست مثل يك مصرف‌كننده به پريز ديواري وصل مي‌شود و در سمت ديگر يك پريز در اختيار شما قرار مي‌دهد كه خروجي‌اش كاملا قابل‌كنترل است. يك قطعه‌ي كاملا جمع‌وجور كه روش استفاده‌ي ساده‌اي دارد و به‌راحتي به شما امكان مي‌دهد تا تجهيزات برقي كوچكتان را به‌وسيله‌ي اينترنت از هر فاصله‌اي مديريت كنيد. مثلا صبح هر روز هنگامي كه هنوز در بستر خواب هستيد، موبايلتان را برمي‌داريد و چاي‌ساز يا قهوه‌ساز و هم‌زمان با آن‌ها، توستر را روشن مي‌كنيد. حال همان‌طور كه در حال مسواك زدن هستيد، صبحانه‌تان در حال آماده شدن است. وقتي به آشپزخانه مي‌آييد، مي‌بينيد كه صبحانه تقريبا حاضر است. كار ديگري كه مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه براي روشن و خاموش شدن وسايل الكتريكي زمان‌بندي مشخص كنيد و بگوييد كدام وسايل در چه زماني روشن و چه موقع از مدار خارج شوند. مثلا تعيين مي‌كنيد كه در ساعت خاصي از شب، تلويزيونتان خاموش شود، چون در آن ساعت شما ديگر حتما به خواب رفته‌ايد. درون پريز يك سنسور گرمايي وجود دارد كه مانع از گرم شدن بيش‌ازحد وسايل الكتريكي مي‌شود و هنگامي‌كه دستگاهي جريان زيادي از پريز بكشد، پريز خودبه‌خود خروجي‌اش را قطع مي‌كند. همچنين مي‌‌تواند در مورد ميزان انرژي برق مصرفي به شما اطلاعات بدهد و بگويد كدام دستگاه‌ چه ميزان انرژي الكتريكي مصرف كرده است.

 

پريز هوشمند خانه هوشمند آلفا را به پريز ديواري وصل مي‌كنيد، با فشردن دكمه‌ي WPS ارتباط بين پريز و مودم به شبكه را برقرار مي‌كنيد، اپليكيشن موبايل را نصب مي‌كنيد و با دنبال كردن مراحل ساده‌اي كه در اپليكيشن به نمايش درمي‌آيد، كنترل وسايل برقي‌تان را به دست مي‌گيريد. اين قطعه راهكاري است براي خودكار كردن وسايل منزل و اگر به اين كار علاقه داريد، از داشتن يك پريز هوشمند لذت خواهيد برد و حتما نسبت به تهيه‌ي چند عدد از آن اقدام خواهيد كرد.خانه ي هوشمند البته امكانات وسيع تري را در اختيارتان خواهد گذاشت . خانه هوشمند گلسار نمونه هايي از اجراي خانه هوشمند در گيلان مي باشد

شما ميتوانيد از هر شهري كه هستيد نمايندگي خانه هوشمند را درخواست كنيد. براي درخواست نمايندگي خانه هوشمند ابتدا شرايط آن را در سايت ما مطالعه نماييد. هوشمندسازي ساختمان تخصص ماست.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.