مزاياي ديمر چيست؟

خانه هوشمند الفا

مزاياي ديمر چيست؟

۱۲۶ بازديد

۱- ديمر باعث صرفه‌جويي در انرژي مي‌شود

با چرخاندن پيچ ديمر ميزان توان فرستاده شده به لامپ را كم خواهيد نمود. هرچه لامپ را كم‌نورتر نماييد، توان كمتري مصرف خواهيد نمود و در نتيجه انرژي كمتري مصرف مي‌نماييد. اگر قصد داريد با مصرف بهينه انرژي هزينه‌هاي برق را كاهش دهيد اين مطلب را نيز بخوانيد.

۲- ديمر باعث افزايش طول عمر لامپ مي‌شود

درست شنيديد! تصور غلط اين است كه ديمر عمر لامپ را كوتاه مي‌كند، ولي اين مطلب در مورد لامپ‌هايي صادق است كه براي كار با ديمر ساخته نشده‌اند. براي لامپ‌هاي ديمري (dimmable) هرچه توان كمتري به لامپ داده شود، لامپ كمتر گرم مي‌شود و استرس بر روي قطعات لامپ كمتر مي‌شود در نتيجه عمر لامپ افزايش پيدا مي‌كند.

۳- ديمر به محيط زيست كمك مي‌كند

با توجه به دلايل ۱ و ۲ با كاهش توان مصرفي، از آلودگي ناشي از توليد الكتريسيته در نيروگاه‌ها مي‌كاهيد؛ همچنين با افزايش طول عمر لامپ‌ها، تعداد كمتري را دور خوهيد انداخت و بدين ترتيب از آلودگي زمين جلوگيري مي‌نماييد.

۴- ديمر براي سلامتي شما مفيد است

علاوه بر كاهش آلاينده‌هاي زيست محيطي، دانشمدان معتقدند با كم كردن نور لامپ‌ها مابين زمان غروب تا قبل از خواب، چرخه خواب بدن منظم مي‌شود و كمتر دچار مشكلات بي‌خوابي مي‌شويد. كاستن تدريجي از نور لامپ‌ها اثر غروب خورشيد را بر بدن دارد واين اثر با خاموش شدن يكباره لامپ‌ها ايجاد نمي‌گردد.

۵- ديمرها به زيبايي اتاق مي‌افزايند

محيط‌هاي تجاري و فضاهاي خارج ساختمان با افزايش سطح نور جذابيت پيدا مي‌كنند؛ وليكن اين موضوع براي اتاق‌هاي خانه و رستوران‌ها برعكس است. نور كم اينچنين فضاهايي را جذاب‌تر و رومانتيك مي‌نمايد. اين بار كه به يك كافي‌شاپ يا رستوران خوب دعوت شديد، به ميزان نور دقت نماييد، نور كم در چنين مكان‌هايي احساس امنيت و گرماي بيشتري ايجاد مي‌نمايد.

۶- ديمرها باعث زيبايي شما مي‌شوند

شايد شما يك خانم زيبا يا يك آقاي خوش‌تيپ باشيد، اما نورپردازي باز هم به جذابيت شما كمك مي‌كند. در زير نور ملايم، لباس‌ها و ظاهر شما زيباتر و بدون ايراد به نمايش در خواهد آمد.

۷- نصب ديمر ساده است

بر خلاف تصور عموم، هيچ نيازي به تغيير سيم‌كشي ساختمان نيست. فيوز را قطع كنيد، كليد معمولي را از جاي خود خارج نماييد و كليد ديمري را در جاي آن قرار دهيد. البته اكنون مي‌بايست از لامپ‌هاي ديمرپذير استفاده نماييد.

۸- ديمرها قيمت بالايي ندارند

ديمرهاي هوشمند و غير مكانيكي كمي گران‌تر هستند ولي ديمر مكانيكي را بسياري از توليدكنندگان داخلي ارائه مي‌كنند كه اتفاقاً كيفيت بالايي هم دارد. اين ديمرها براي مصرف‌كننده در زمان نوشتن اين مقاله در حدود ۸ تا ۱۲ هزار تومان قيمت دارند. با اين سرمايه‌گذاري كوچك مي‌توانيد از يك اتاق در خانه شروع به استفاده از ديمر نماييد و سپس آن را گسترش دهيد.

 

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفاخانه هوشمند رشتنمايندگي خانه هوشمند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.