ويژگي هاي سيستم هوشمند وايرلس

۱۳۰ بازديد

ويژگي هاي سيستم هوشمند وايرلس

استفاده از شيوه سيستم هوشمند وايرلس به مراتب از سرعت عمل بالاتري برخوردار است. اما خانه هوشمند مبتني بر تجهيزات وايرلس عموما از قيمت تمام شده ي بسيار بالاتري به نسبت سيستم هوشمند باسيم برخوردار هستند و علاوه بر آن تنوع تجهيزات سيستم هوشمند وايرلس بسيار كمتر بوده و بيشتر مربوط به حوزه ي ايمني ساختمان است. تجهيزاتي نظير سنسورهاي تشخيص و اعلان حريق، سنسور شيشه و سنسور هاي اعلام سرقت…

در مقابل سيستم هوشمند وايرلس مي توان اين نكته را يادآور شد كه، امن ترين شيوه براي ارتباط داشتن تجهيزات متفاوت خانه هوشمند،سيستمي مبتني بر سيم كشي مي باشد و از سوي ديگر بررسي شارژ بودن باطري تمامي تجهيزات خانه هوشمندي كه مبتني بر سيستم وايرلس باشد كار بسيار دشوار و زمانبري مي باشد.

سيستم هاي هوشمند ساختمان با استفاده از تكنيك مدولاسيون (Spread Spectrum) و فركانس‌هاي پايين داراي قدرت سيگنالينگ بالايي هستند. علاوه بر آن، تكنولوژي هوشمند سازي بوسيله‌ي يك ارتباط دوطرفه به هر يك از تجهيزات خود اجازه مي‌دهد وضعيت روشن يا خاموش بودن خود را در شبكه هوشمند اعلام نمايد. اينگونه مي‌توان پس از هر فرمان از انجام آن اطمينان حاصل نمود. تمامي اين امكانات باعث مي‌گردند ارتباطي با قابليت اطمينان بيش از ۹۹% حاصل گردد.

استفاده‌ي صد در صد از خطوط برق براي انتقال اطلاعات و طراحي انواع تجهيزات لازم براي خانه هوشمند موجب گرديده تا اين سيستم به بهترين سطح عملكرد در ساختمان‌هاي مسكوني و تجاري برسد و گستره ي كاربري آن طيف گوناگون مكان هايي كه انسان ها در آن حضور دارند را در بر گرفته است. همين امر منجر به گسترش استفاده از سيستم هاي هوشمند سازي در سرتاسر دنيا شده است. كه نتايج چشمگير آن در كاهش مصرف انرژي، آسايش و راحتي استفاده از اين سيستم باعث گرديده بسياري از توليد كنندگان وسايل برقي در دنيا مدول ارتباطي با اين نوع شبكه را به صورت پيش فرض بر روي محصولات خود قرار دهند.

در اين روش اصولا سنسورها اطلاعات را به يك مركز كنترل ارسال مي نمايند و در آنجا مركز كنترل پس از تحليل اطلاعات دريافتي فرماني را به عملگرها كه عمدتا در همان مركز كنترل نصب شده اند ارسال و اين عملگرها باعث قطع يا وصل جريان برق مي گردند.

خانه هوشمندخانه هوشمند الفاخانه هوشمند رشتنمايندگي خانه هوشمند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.