خانه هوشمند

خانه هوشمند الفا

خانه هوشمند

۱۰۵ بازديد

 

تكنولوژي دانش يا مهارتي است براي ساختن و خلق كردن ،ابزاريست در دست انسان براي تسلط بر محيط پيرامونش .شكي نيست كه به لطف مواهب بيشمار تكنولوژي انسان ها وضعيت بهتري براي زندگي پيدا كرده اند .يا اينهمه پُر واضح است كهتكنولوژي لزوماٌ هميشه و از همه لحاظ خوب و سودمند و محسوب نمي شود چه بسا بسياري  از اختراعات هرگز بر بهبودي زندگي انسان ها تاثيرينداشته باشند.در باورما،تكنولوژي زماني به حد ايده آل مي رسد كه نامرئي شود ،يعني تمركز شما بيشتر بر روي كاري باشد كه انجام مي دهيد نه دستگاهي كه با آن كار مي كنيد.

به ديگر سخن قرار است كه فناوري در خدمت ما باشد و نه ما در خدمت فناوري و به جراًت مي توان ادعا كرد كه خانه هوشمند خاص ترين و متفاوت ترين تجربه ايست كه مردم تا به حال از كاركردن با تكنولوژي تجربه كرده اند و البته در مورد خانه هوشمند تعريف ها و برداشت ها استنباط هاي بيشماري مطرح شده است كه خيلي هم عاليست . مثل شركت خودروسازي كه هركدام تعريف خاص خودشان را در مورد محصولشان دارند حتما اولويت هاي آنها با هم متفاوت است  فاكتورهايي چون ،شتاب،حداكثرسرعت،استحكام بدنه ،كيفيت بالاي قطعات و ... در تمام شركت ها به يك شكل طبقه بندي نمي شود ويا اين دست مثال ها مي توان به كمپاني هاي توليد تلفن هاي هوشمند اشاره كرد  كه استنباط و هدف منحصربه فرد خود را در اين صنعت دنبال مي كنند.

ما هم در شركت هوشمندسازان آرمان و ايده آل خود را در خانه ي هوشمند دنبال مي كنيم ما مي دانيم كه مطلوبيت استفاده كردن از يك دستگاه در تمام طول روز ،هفته ،ماه بيشتر بستگي به سليقه افراد دارد تا به عملكرد آن ،پس محصولي را ارائه داده ايم كه مي تواند به شكل مورد علاقه ي شما در آيد ،به فرم مناسب سليقه شما.

روشنايي كدام قسمت خانه شما بهتر است اتوماتيك باشد؟

پخش چه موزيكي را باچه شدت صدايي ودر كجاي خانه هوشمندتان مي پسنديد؟

درجه حرارت و برودت اتاق خودتان چگونه باشد؟

اگر برق قطع شد كدام قسمت خانه از برق اضطراري استفاده كند؟

اگر قرار باشد با دوستانتان در اتاقي بنشينيد و قلياني چاق كنيد ،آيا سيستم حريق خانه دردسر ساز نخواهد شد؟

بسياري از سوالاتي  از اين دست كه پاسخش را شما بهتر مي دانيد پس مي توانيد امكانات خانه

هوشمند را به ميل خودتان شخصي سازي كنيد ،شخصي سازي باعث تعامل بيشتر با سيستم هوشمند مي شود و نتيجه آن رضايت بيشتر شماست موارد همچون تغيير دادن اپليكيشن هوشمندسازان براي هر كاربري با توجه به امكانات خانه هوشمند و يا اضافه شدن برنامه مديريت كارهاي روزانه به سيستم جهت هركاربر به اين صورت كه كارهايش را حتي وقتي در خانه حضور ندارد به او خاطر نشان كند در همين راستا بوده است.

و حالا ما فكر مي كنيم كه اين سيستم مي تواند براي هر سليقه اي كاربردي باشد مهم نيست اگر كسي گوشي تلفن هوشمند نداشته باشد تنظيمات سيستم و تغيير مديريت امكانات و قابليت ها وابسته به اپليكيشن نصب شده بر روي تبلت و موبايل نيست،اهميتي ندارد اگر كسي به زبان انگليسي تسلط نداشته باشد تمام منوهاي دستگاه فارسي  است .

اشكالي ندارد اگر كاربري به هردليلي از كليدهاي لمسي خوشش نمي آيد و با كليد هاي سنتي بهتر و راحت تر ارتباط برقرار مي كند.هيچ محدوديتي وجود ندارد .ويااگر كسي با كارت و تگ RFID راحت نيست و به اين قبيل فناوري ها اعتماد ندارد ،مي تواند از همان كليدهاي عادي براي ورود به خانه هوشمند خودش استفاده كند.

قرار نيست خانه هوشمند آلفا يك خانه عجيب و غريب باشد.به قول يكي از دوستان شوخ طبع كه ميگفت واژه خانه هوشمند آدم را ياد فيلم ها و سريال هاي علمي تخيلي مي اندازد كه ربات ها برايتان آب پرتقال مي گيرند و بعد از سرو صبحانه با بازوهاي مكانيكي خود ريشتان را اصلاح مي كنند.

از راه هاي زيادي تلاش كرده ايم تا بتوانيم يك رابط كاربري ساده و در عين حال شكيل ايجاد كنيم طوري كه نرم افزار بتواند سخت افزار هاي با كيفيتي كه محصول معروف ترين برندهاي دنيا هستند را  متحول كند تا به بهترين نحوه مورد استفاده قرار گيرند.

ما تلاش نموده ايم كه قابليت ها و امكانات جديدي را به خانه هوشمند اضافه نمائيم تا آن را بهينه تر و لذت بخش تر كنيم  و اكنون ادعا مي كنيم كه ارتباط شما با منزلتان هرگز به اين راحتي نبوده

خانه هوشمند رشت-خانه هوشمند گلسار-نمايندگي خانه هوشمند-پذيرش نمايندگي خانه هوشمند-پرده برقي-تحليل سيستم امنيتي-سيستم مديريت هوشمند-سيستم هوشمند-هوشمندسازي ساختمانساختمان هوشمندخانه ي هوشمند- - اخذ نمايندگي خانه هوشمندآپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمندسازي خانههوشمند سازي ويلاكليد لمسي هوشمندابياري هوشمند خانه هاي هوشمند در ايرانخانه هاي هوشمند در رشت-كليد هوشمند -كليد لمسي-اخذ و پذيرش نمايندگي خانه هوشمند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.